poniedziałek, 9 września 2013

pizzerki a la Dukan

ostatnio robiłam mężowi mini pizzerki z tradycyjnym spodem. ponieważ lubię eksperymetowac postanowiłam spróbowac zrobic spód wg przepisu Dukan (TUTAJ) jednak pozamieniałam troszkę składniki :)
w mojej wersji wygląda to tak:
na spód potrzebne będą:

- 2 jajka
- około 6 łyżek zmielonych płatków owsianych
- 1/3 dużego opakowania jogurtu naturalnego
- oliwa
- sól, pieprz

na sos:
- jakaś wędlinka (u mnie dziś kiełbaska)
- 2 cebule
- puszka pomidorów
- chilli, bazylia
- 2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego

zaczynamy od ciasta. jajka należy roztrzepac widelcem, dodac zmielone płatki owsiane i jogurt po czym dokładnie wymieszac. 

tak przygotowane cisto odstawiamy do lodówki na chwilkę i zabieramy się za sosik :)
cebulę i kiełbaskę kroimy w kosteczkę. nie używamy dodatkowego tłuszczu gdyż wytopi się z kiełbaski. ja używam do tego rodzaju sosów garnka teflonowego ale równie dobrze może byc patelnia. smażymy.
gdy się nam ładnie podsmaży dodajemy pomidory z puszki. jeśli nie macie krojonych tylko całe to po prostu trzeba je pokroic :) sosik powinien się gotowac około 10min. po tym czasie go doprawiamy i zagęszczamy koncentratem.
wyjmujemy ciasto z lodówki. z podanej porcji powstanie jeden duży spód lub 2 małe, jak kto woli.
rozgrzaną patelnię teflonową dalikatnie smarujemy oliwą. przelewamy na nią ciasto i przykrywamy pokrywką. ma się tak smażyc około 5-6min na średnim ogniu.
po tym czasie zdejmujemy patelnię z ognia, odwracamy nasz "placek" na drugą stronę, smarujemy sosem po czym ponownie stawiamy patelnię na ogniu i przykrywamy przykrywką. ogień skręcamy do minimum i smażymy do skutki :)
oczywiście zamiast sosu możecie dac dowolne składniki jak w tradycyjnej pizzy. wtedy smażymy do momentu aż rozpuści się ser. ja pod koniec smażenia zdejmuję przykrywkę.
pizzerka gotowa. smacznego :)
P.S. przepis na tradycyjne pizzerki już niedługo :)

1 komentarz:

  1. Z diety Dukana to chyba wszystko przetestowalam... nie powiem skuteczna tylko w moim przypadku pojawil sie efekt uboczny - alergia na mleko...

    OdpowiedzUsuń