poniedziałek, 30 września 2013

pierś z kurczaka pod pierzynką

przepis dostałam od cioci Basi :)
potrzebne składniki:

- 1 podwójna pierś z kurczaka
- 2-3 marchewki
- pęczek natki pietruszki
- bazylia

na marynatę:
- 1 duża cebula
- przyprawa do kurczaka
- oliwa

cebulę kroimy w plasterki, pierś myjemy i kroimy wg uznania (u mnie są to duże płaty). z oliwy, przyprawy do kurczaka i cebuli robimy marynatę, w której zanurzamy pierś. wkładamy do lodówki. ja robię to rano lub dzień wcześniej.
następnie ścieramy marchewkę na tarce i siekamy natkę pietruszki (ja mam mrożone), dodajemy bazylię i mieszamy.

rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. keksówkę wykładamy folią aluminiową. na samym jej spodzie układamy pierś z kurczaka, polewamy resztą marynaty z cebulką i na sam wierzch dajemy marchewką (można dodac jeszcze  pokrojone pieczarki ale już przed samym włożeniem do piekarnika). zamykamy folię w paczuszkę.

wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 20-30min. smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz