wtorek, 7 października 2014

kebab po mojemu

oj jak mnie tu dawno nie było. a przepisy po woli zaczęły się gromadzic :)
dziś chciałam się z Wami podzielic przepisem na domowy kebab. oryginalny przepis zaczerpnięty jest z "Rewolucji na talerzu", uwielbiam ten program :)


potrzebne składniki:
- 1 podwójna pierś z kurczaka (ja tym razem wykorzystałam polędwiczkę wieprzową)
- ulubione dodatki (sałata, cebula, pomidor, ogórek)
- na ciasto: 1,5 szk mąki (wykorzystałam mąkę razową), około 1/2 szkl przegotowanej letniej wody, 2 łyżeczki masła
- na marynatę: 2 łyżeczki słodkiej papryki, przyprawa do kebaba, sól, pieprz, oliwa

no i zaczynamy nasz pyszny obiadek :)
na początku mięso kroimy w kosteczkę. przegotowujemy marynatę z podanych składników, wkładamy do niej mięsko i odstawiamy do lodówki. w oryginale Panie proponują na 1 godz. ja przygotowałam mięsko dzień wcześniej i marynowało się całą noc


następnego dnia rano przygotowałam sobie sos czosnkowy. oczywiście do kebaba możecie dac to co lubicie :)
mój przepis na sos czosnkowy- 1/2 dużego kubka jogurtu naturalnego 0%, 2 łyżeczki majonezu, 1/2 łyżeczki musztardy, 3 duże ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę, sól, pieprz, bazylia. wszystkie składniki dokładnie mieszamy. zawsze robię go wcześniej żeby składniki się ze sobą przeżarły. wtedy jest intensywniejszy :)


no i bierzemy się do pracy. mięsko smażymy na patelni. tłuszczu już nie dodajemy gdyż mamy go w marynacie. smażę mięsko na małym ogniu, a wy tym samym czasie zagniatam sobie ciasto z podanych składników. 
proporcja wody jest podana na oko. zobaczycie w trakcie pracy. chodzi o to aby ciasto się nam nie kleiło.


gdy ciasto będzie zagniecione dzielimy je na 4 części (tyle osób u mnie jadło kebab :) wiadomo, przy większej liczbie osób w rodzinie proporcje należy zwiększyc:), a każdą z nich formujemy w kuleczkę żeby nam się wygodniej wałkowało :)


każdą kuleczkę wałkujemy na okrągły placek wielkości patelni. następnie te placki smażymy na patelni z obu stron. UWAGA nie dodajemy tłuszczu. dlatego też najlepiej jest użyc patelni teflonowej.


gotowy i usmażony placuszek kładziemy na talerzu i dodajemy ulubione składniki. zawsze zaczynam od smarowania placka sosem czosnkowym, następnie sałata i reszta warzyw. na samej górze kładę mięsko i jeszcze odrobinę sosu czosnkowego.

 
 i tak przygotowany kebab zwijamy ciasno w rulonik i koniec owijamy folią aluminiową.
smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz