środa, 7 sierpnia 2013

klops z rewolucji na talerzu

od momentu jak tylko go spróbowałam na stałe zagościł w moim menu. nawet mężowi bardzo posmakował, który nawiasem mówiąc nie przepada za dietetycznymi potrawami. który facet je lubi :P
przepis pochodzi z programu kulinarnego "rewolucja na talerzu". oryginalny przepis znajdziecie TUTAJ. ja jednak lubię troszkę eksperymentowac więc przepisik troszkę zmodyfikowałam :)

- 500g mielonki z indyka
- 1 pęczek pietruszki
- 1 stołowa łyżka musztardy z ziarenkami z gorczycą
- sól, pieprz, chilli
- ulubione dodatki do środka (u mnie są to: papryka konserwowa, ogórek konserwowy, feta, pieczarki- w różnych kombinacjach)

pietruszkę siekamy, wrzucamy do mięska. dodajemy również musztardę i przyprawy. całośc mieszamy (najlepiej ręką). ja jeszcze odstawiam na jakiś czas do lodówki, fajnie wtedy mięsko przechodzi musztardą :)
do dalszych działań potrzebna jest nam duża deska. kroimy też dodatki jakie chcemy włożyc do klopsa (u mnei tym razem sam ogórek konserwowy). jednocześnie wykładamy małą foremkę (np. keksówkę) sreberkiem.
i teraz uwaga!!! mięsko należy na desce rozpłaszczyc tak żeby powstał nam a la "placek" możliwie zbliżony kształtem do prostokąta. następnie układamy na nim ulubione dodatki.
staramy się zwinąc mięsko w roladę. 
gotową roladę wkładamy do foremki i szczelnie zakrywamy sreberkiem.
naszego keksa pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180-200 stopni przez 40-45min.
Panie w programie mówią, że porcja ich klopsa ma 155 kcal. ciekawe ile ma mój :P
smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz