piątek, 20 września 2013

babka ziemniaczana

pomysł na nią podsunęły mi koleżanki z forum :) przyznam, że początkowo byłam zaintrygowana, nigdy o tej babce nie słyszałam...

przepis, z którego korzystałam znajdziecie TUTAJ. w mojej wersji wygląda tak:
- 1kg ziemniaków
- 2 jajka
- 2 spore cebule
- około 3 łyżek zmielonych płatków owsianych
- pęczek koperku
- keczup
- sól, pieprz, przyprawa do ziemniaków
- oliwa z oliwek

ziemniaki obieramy i myjemy, następnie ścieramy na tarce o grubych oczkach. koperek siekamy. cebulę kroimy w kosteczkę i podsmażamy na oliwie.

w tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni.
ziemniaki doprawiamy do smaku, dodajemy jajka i płatki owsiane, dokładnie mieszamy. następnie dodajemy usmażoną cebulkę i posiekany koperek i ponownie dokładnie mieszamy.
sporą blaszkę (taką jak na placek) wykładamy papierem do pieczenia. przekładamy do niej naszą "masę ziemniaczaną", ładnie wygładzamy łyżką. wierzch posypujemy przyprawą do ziemniaków.

blaszkę wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 1,5-2h. u mnie dziś piekła się dokładnie 1godz i 40min. mąż ją jadł ręką jak pizze :p
smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz