poniedziałek, 23 września 2013

pierś z kurczaka w panierce z kaszki kukurydzianej

zrobiłam ją kiedyś przez przypadek. po prostu zabrakło mi tartej bułki więc wykorzystałam to co znalazłam w domu :) od tej pory zagościła w moim menu :)

najbardziej mi smakuje z zieloną sałatką (TUTAJ) i pieczonymi ziemniaczkami :)
potrzebne składniki:

- 1 pojedyncza pierś z kurczaka
- 1 białko
- kaszka kukurydziana
- czosnek granulowany, papryka ostra, przyprawa do ziemniaków
- oliwa

zaczynamy od nastawienia piekarnika na 180 stopni. w tym czasie ziemniaczki dokładnie myjemy (nie obieramy, będą w mundurkach:p) i kroimy w łódeczki. układamy je na dużej blaszce brzuszkami do domu. następnie nalewamy odrobinę oliwy na łyżkę i maczamy w niej pędzelek, którym malujemy ziemniaczki (chcemy aby się nam ładnie zarumieniły), następnie posypujemy je przyprawą do ziemniaków.
gdy piekarnik jest już dobrze nagrzany wkładamy do niego blachę z ziemniaczkami. pieczemy je przez godzinę. od czasu do czasu zaglądamy czy nam ziemniaczki nie przywierają do blachy.
zapieramy się za przygotowanie kotletów :)
pierś dokładnie myjemy po czym przekrajamy ją wzdłuż tak aby powstały nam 2 cienkie płaty. następnie każdy posypujemy z obu stron papryką ostrą i czosnkiem. 

kaszkę kukurydzianą przesypujemy na talerzyk, a białko do miseczki. pierś moczymy w białku, a następnie obtaczamy w kaszce kukurydzianej. tak panierowane kotlety smażymy na niewielkiej ilości oliwy.

gdy kotlety będą usmażone zdejmujemy je z ognia. wkładamy je do piekarnika obok ziemniaczków na tą samą blachę gdy ziemniaczkom zostanie 20min pieczenia.
smacznego :)




2 komentarze:

  1. Witaj:)
    Jak długo mają się piec ziemniaczki?Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ze mnie gapa....odpowiem sobie na pytanie:godzinę.

    OdpowiedzUsuń